Abstrakt: | Cieľom práce bolo navrhnúť, implementovať a otestovať model agenta pre~prieskum v real-time stategickej hre StarCraft: Brood War. Úlohou agenta bolo, čo najrýchlejšie a s~najmenším poškodením prísť s jednotkou na dané miesto. Navrhli sme vytvorenie grafu, reprezentujúceho hernú mapu, kde cena hrany pozostávala z euklidovskej vzdialenosti medzi políčkami a nebezpečenstvom, ktoré hrozí agentovej jednotke od všetkých nepriateľov v okolí. V práci sme predstavili tri rôzne modely výpočtu tohto nebezpečenstva. Natrénovaných agentov sme testovali v dvoch experimentoch. V prvom experimente sme pozorovali správanie každého modelu na navrhnutej mape. Pri druhom experimente sme pre každý model porovnávali priemerný čas, potrebný na príchod do cieľového miesta a priemerné zranenie, ktoré agentova jednotka popritom dostala. V testoch dopadol najlepšie nami navrhnutý model, ktorý predikoval nebezpečenstvo v budúcnosti.
|
---|