Abstrakt: | Skloňovanie podstatných mien (substantív) v slovenčine je zatiaľ dosť
nepreskúmaná časť jazyka. Aspoň čo sa týka akvizície skloňovania u detí.
Mňa budú zaujímať rýdzo slovenské slová, ktoré sa učia používať deti do
štyroch rokov.
K porozumeniu mojej diplomovej práce treba mať základné vedomosti
z oblastí neurónových sietí aj tvaroslovia podstatných mien. Ešte si treba
uvedomiť, že deti sa neučia pomocou písaného slova, ale zvukov. Preto sa
stručne pozrieme aj na základné zvukové elementy jazyka, fonémy.
Skúsim nájsť paralelu v učení neurónovej siete a malého dieťaťa, prípadne
predpovedať možné správania a problémy. Taktiež prekúmam, ktoré
syntaktické a sémantické informacie sú potrebné k úspešnému naučeniu a
zovšeobecňovaniu skloňovania substantív.
|
---|