Meno: | Tomáš
|
---|
Priezvisko: | Macháček
|
---|
Názov: | PostScriptové nástroje na vykresľovanie geometrických objektov
|
---|
Vedúci: | RNDr. Pavel Chalmovianský, PhD.
|
---|
Rok: | 2006
|
---|
Blok: | PG
|
---|
Kľúčové slová: | PostScript, tienovanie, perspektívna projekcia, viditelnost, 3D scéna
|
---|
Abstrakt: | Existuje viacero programov, ktoré vykreslujú danú 3D scénu do PostScriptového
obrázku. Tieto programy však väcšinou používajú Z-buer algoritmus
na premietanie objektov v scéne. Výsledný obrázok je potom bitmapový
a nie je škálovatelný. Iné programy zase neriešia viditelnost objektov a tak
sa vo výslednom obrázku nachádza zbytocne vela informácií. My sme sa
v našej práci pokúsili zostrojit návod, ako spravit program, ktorý by premietal
danú 3D scénu pomocou perspektívneho premietania z R3 do R2 a
riešil viditelnost objektov v scéne. Premietnuté objekty reprezentujeme trojuholníkovými
mešmi alebo mešmi zloženými z Coonsových záplat. Vdaka
tejto reprezentácii potom kreslíme objekty v PostScripte využívajúc tienovania
uvedeného v PostScript Language Level 3.
|
---|